Primera jornada de donació de sang 2023 a Finestrat: dilluns 27

Arriba la fase final i més complexa de les obres de reurbanització de l’Avinguda Benidorm
17/02/2023
Finestrat celebra la seua festa de Carnestoltes aquest dissabte 25 de febrer
22/02/2023

Des de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament de Finestrat informen que el dilluns de la setmana vinent, dia 27 de febrer, se celebra la primera jornada de donació de sang del 2023 a Finestrat i tindrà lloc en el Consultori mèdic ”Fernando Martínez”, situat en el carrer Serra Cortina en horari de 16.30 a 20.30 hores.

L’edil de Sanitat, Nati Algado, va fer una crida a la població que és donant per a acudir aqueix dia a la cita i també a fer-se nous donants: “Les donacions són sempre necessàries per a cobrir les necessitats dels centres hospitalaris. Ser donant és ser solidari, sociable, sensible, optimista i vital. Per això, us agraïsc per endavant la vostra participació i, si encara no sou donants, us anime a fer-vos perquè és un gest de generositat que salva vides.”

Requisits per a donar sang

Quant als requisits és necessari tindre entre 18 i 65 anys d’edat, portar el DNI, pesar més de 50 kg, acudir ben hidratat i mai en dejú. Els homes poden donar 4 vegades a l’any i les dones, 3, deixant un descans de 2 mesos entre donacions.

En cas de tindre o haver tingut febre o afeccions respiratòries en els últims 14 dies no es pot acudir a donar sang; tampoc si està en quarantena per contacte amb una persona malalta de COVID-19.

(GABINET PREMSA.20.02.2023)