Nova jornada de donació de sang a Finestrat: dijous 8 de juny

“PUIG CAMPANA A BANDA”: Concert de la Banda Juvenil de Finestrat amb els Alumnes del Col·legi del Centre històric
01/06/2023
Aquest divendres finalitza el “Racó de Mares i Pares” al Centre Juvenil amb una sessió dedicada a la prevenció de l’addicció en les TICS
01/06/2023

Des de la Regidoria de Sanitat de l’Ajuntament de Finestrat informen que el DIJOUS de la setmana vinent, dia 8 de juny, se celebra una nova jornada de donació de sang a Finestrat. Tindrà lloc en el Consultori mèdic ”Fernando Martínez”, situat al carrer Serra Cortina en horari de 16.30 a 20.30 hores.

L’edil de Sanitat, Nati Algado, va fer una crida a la població que és donant per a acudir aqueix dia a la cita i també a fer-se nous donants: “Les donacions són sempre necessàries per a cobrir les necessitats dels centres hospitalaris. Ser donant és ser solidari, sociable, sensible, optimista i vital. Per això, us agraïsc per endavant la vostra participació i, si encara no sou donants, us anime a fer-vos perquè és un gest de generositat que salva vides.”

Requisits per a donar sang

Quant als requisits és necessari tindre entre 18 i 65 anys d’edat, portar el DNI, pesar més de 50 kg, acudir ben hidratat i mai en dejú. Els homes poden donar 4 vegades a l’any i les dones, 3, deixant un descans de 2 mesos entre donacions.

En cas de tindre o haver tingut febre o afeccions respiratòries en els últims 14 dies no es pot acudir a donar sang; tampoc si està en quarantena per contacte amb una persona malalta de COVID-19.

(GABINET PREMSA.20.02.2023)