Nova actuació en matèria de prevenció d’incendis forestals a Finestrat

AVÍS: Tall d’aigua dilluns 11 de desembre
14/12/2023
Torna l’exposició “No em tocs el WhatsApp” a Finestrat
14/12/2023

CONCLOUEN ELS TREBALLS DE TALLAFOCS EN “LA SOLANA”, ENTRE ELS CASTELLETS I EL PUIG CAMPANA, PER A REDUIR EL RISC D’INCENDI

5,25 hectàrees. Eixa ha sigut la superfície d’actuació amb tallafocs en un camí agrícola-forestal en la zona de “La Solana”, situada entre la Partida Els Castellets i el Puig Campana. Aquesta actuació està contemplada dins del Pla Local de Prevenció d’Incendis forestals de l’Ajuntament de Finestrat i té com a objectiu obrir una nova àrea de tallafocs en el camí La Solana que servirà per a protegir, cuidar i garantir la massa forestal de la zona, respectant la coberta vegetal per a evitar l’erosió del terreny. La regidora de Medi Ambient, Estela Álvarez, va visitar aquesta àrea per a supervisar els treballs. A la visita també va assistir el regidor d’Obres i projectes nous, Guillermo Lloret així com el tècnic municipal de l’àrea de Medi Ambient, Felipe Martínez.

“Una de les nostres prioritats és mantindre i preservar el nostre entorn i treballar en la prevenció d’incendis. Des de 2021 comptem amb un nou Pla Local de Prevenció d’Incendis Forestals, un document molt important perquè cal no oblidar que més del 50% del nostre terme municipal està protegit, especialment en el nostre emblemàtic paratge del Puig Campana. Aquesta és una actuació en contínua execució. Ja hem intervingut en altres zones com L’Avenc, El Realet, El Toll, El Racó Bosuna, La Tapià Ombria i Els Cremats … Ara ho fem també en el camí de La Solana. Continuarem treballant en tots els espais que siguen necessaris per a evitar incendis. Previndre és el millor correctiu davant qualsevol catàstrofe”, va apuntar la regidora de Medi Ambient de Finestrat, Estela Álvarez.

POTS ESCOLTAR LES DECLARACIONS DE LA REGIDORA, ESTELA ÁLVAREZ, ACÍ

L’actuació ha inclòs aclarida de la pineda, poda de l’arbratge, retirada i eliminació de restes vegetals per estellat mecànic i desbrossament selectiu de la vegetació baixa arbustiva. L’ample del tallafocs és de 35 metres, en total. Tots els treballs s’han realitzat conforme al que s’estableix en les “Instruccions per al disseny d’àrees tallafocs” del Pla Local de Prevenció d’Incendis Forestals de Finestrat.

El cost d’aquesta intervenció ascendeix prop de 20.000€ i està al 100% per la Generalitat Valenciana.

GABINET DE PREMSA (11.12.2023)