La psicòloga municipal de Finestrat ofereix a les famílies unes recomanacions per a fer més suportable el confinament a casa

GRÀCIES Finestrat, per quedar-te a casa
14/04/2020
Informació d’interés a la ciutadania sobre pròrrogues de documents oficials durant l’estat d’alarma
15/04/2020

El departament de Benestar Social ha posat a la disposició de la ciutadania una sèrie de recursos per a motivar als veïns en aquest confinament. La Psicòloga Municipal, Myriam Lloret, serà l’encarregada de realitzar una sèrie de recomanacions i articles molt útils per a suportar la crisi sanitària derivada pel coronavirus.

Aquests consells estan enfocats a combatre la ruptura de la rutina laboral, escolar i esportiva, que, sumada a la sensació d’incertesa, poden causar en l’individu una sèrie d’emocions i sensacions relacionades amb l’ansietat i l’estrés. La psicòloga recomana així mateix practicar tècniques de relaxació i respiració que permetran manejar aquestes situacions d’estrés. A més posa de manifest la importància de realitzar-ho en grup, a través dels diferents canals online habilitats, que ajudaran a connectar amb altres persones i reforçar així les xarxes socials, font de suport en aquesta situació d’emergència.

Segons paraules de Myriam Lloret, “Per als més xicotets també és un bon moment de treballar una cosa tan beneficiosa com el MINDFULNESS, que literalment vol dir: “Atenció plena”. És a dir, significa parar atenció als nostres pensaments, sentiments i sensacions corporals amb una actitud curiosa i amable, sense rebutjar, jutjar o criticar, simplement acceptant el que està ocorrent en el moment present, mitjançant tècniques de respiració conscient, d’atenció als sentits, d’identificació de sentiments i emocions. El Mindfulness és una eina que ens ajuda a calmar-nos i relaxar-nos, reduint l’estrés i millorant la nostra qualitat de vida. Un dels majors enemics educatius i vitals que tenim és la pressa, l’estrés, eduquem a la carrera…Potser és un bon moment per a compartir i prendre consciència.”

Articles d’interés:

  • Taller de meditació i afrontament de l’estrés: Respira i calma. Organitzat pels professionals de Psicòlogues i psicòlegs sense fronteres: https://wwwpsicologossinfronteras.org/respira-y-calma-gruò-de-encuentro/.

La trobada es realitzarà de manera gratuïta via online en dues sessions setmanals de 40 *min cada sessió. Per a participar t’has d’inscriure a través d’aquest formulari: https://tinyurl.com/grupo-respira-y-calma

Articles d’interés infantils:

Recursos per a practicar a casa:

  • “El conte de les erugues”. Mindfulness per a xiquets. Gemma Sánchez.

https://youtube.com/watch?v=krh-ww5bzgg

  • Eline Snel- #6 primers auxilis per a sentiments desagradables.

https://youtube.com/watch?v=6rxyfcjfso

  • Eline Snel -#11Bona nit, tranquils i atents com una granota.

https://youtube.com/watch?v=lulvuiqc5l0

Una altra de les recomanacions de la psicòloga és la importància de treballar amb la consciència emocional, entre molts altres materials, amb contes com:

  • “El monstre de colors”, ara també està
  • “El monstre de colors i el coronavirus”.

“8 Experiments divertits per a xiquets” https://youtu.be/ppdl_zrb9n8

(GABINET PREMSA. 15.04.2020)