Finestrat llança el seu primer projecte “Treballem les emocions al col·le” per a escolars de 8 a 12 anys

Finestrat obri inscripcions per a la XXI Trobada de Dones de la Marina Baixa
24/02/2022
Finestrat commemora el 8 de març amb la inauguració de “Farolets al Carrer. Dones en acció” el dissabte 5 de març
25/02/2022

LES SESSIONS ESTAN DIRIGIDES A AJUDAR-LOS A REGULAR LES SEUES EMOCIONS A L’AULA, REFORÇAR LA SEUA AUTOESTIMA I TAMBÉ LA COMUNICACIÓ A CASA

Conéixer-me i saber com em sent. Aprendre a identificar les meues emocions i les dels altres. Valorar pros i contres a l’hora de prendre decisions i preveure les seues conseqüències Ús o abús de les xarxes socials…? Aquestes són algunes de les qüestions que la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Finestrat comença a treballar en els dos col·legis de la localitat “Puig Campana” i “Balcó de Finestrat”. El projecte es diu “Treballem les emocions a l’aula” i està dirigit als menors de 8 a 12 anys que cursen 4t, 5é i 6é curs d’Educació Primària.

“Com sabeu des de la Regidoria de Joventut tenim el projecte “Racó de Pares i Mares” dirigit a ajudar els progenitors a connectar amb els seus fills adolescents i potenciar la comunicació en el si de les famílies. Ara llancem aquest projecte dirigit específicament a l’alumnat de Primària amb edats des dels 8 als 12 anys. Des de les direccions dels propis centres ens van traslladar la importància de treballar les emocions amb els més joves. Així que recollim aqueix guant i amb aquestes sessions intentarem ajudar-los a regular les seues emocions dins de l’àmbit del col·legi, reforçar la seua autoestima, ajudar-los en el procés de presa de decisions i també previndre addiccions a les noves tecnologies”, va informar la regidora de Joventut, Nati Algado.

Les sessions han començat aquesta setmana a les aules dels dos col·legis, Balcó de Finestrat i Puig Campana i es prolongaran fins a juny amb un enfocament molt dinàmic i participatiu. Entre els objectius busquen crear un programa estable en el temps per a enfortir les emocions, potenciar la comunicació entre els pares i mares i els seus fills i filles, donant pautes per a millorar-la, fomentar la participació de les famílies per a promoure un estil de vida saludable intergeneracional, previndre problemes de salut derivats de mals hàbits durant la infantesa que repercutisquen en l’adolescència i també promoure la igualtat de la salut en els xiquets i xiquetes.

El programa “Treballem les emocions al col·le” segueix la mateixa línia que el “Racó de Mares i Pares” que va començar al desembre, també promogut des de la Regidoria de Joventut i que se celebra el primer divendres de cada mes en el Centre Juvenil. La pròxima sessió, de fet, serà divendres que ve 4 de març, a les 19.30 hores, i tractarà sobre l’ansietat i la depressió en l’adolescència: “Com identificar aquestes situacions i poder ajudar-los?”.

 

POTS ESCOLTAR LES DECLARACIONS DE LA REGIDORA, NATI ALGADO, ACÍ

“En definitiva es tracta de donar resposta a totes aquestes necessitats que ens arriben tant des de la direcció dels col·legis com de les pròpies famílies en el Racó de Pares i Mares. D’aquesta manera, entre tots, volem per a previndre conductes que puguen desencadenar en un futur problemes més greus de salut i benestar emocional durant l’etapa adolescent i adulta”, va concloure l’edil.

(GABINET PREMSA.23.2.2022)