Des de l’Ajuntament de Finestrat milloraran el servei de neteja mitjançant l’augment de la dotació d’equipament i personal per a tot el terme municipal. L’objectiu és reforçar el servei i arribar a totes les àrees de la localitat amb la màxima qualitat i eficiència. Com va indicar l’alcalde, Juanfran Pérez Llorca, “la població a Finestrat està creixent molt en aquests últims anys, sobretot a les urbanitzacions. Com a administració és la nostra obligació adaptar els serveis públics a aqueix creixement. Això ens ha portat a confeccionar un nou Pla de Neteja en el municipi en el qual marquem 2 àrees: l’àrea 1, que comprén totes les partides rurals, disseminats i centre històric tradicional i l’àrea 2 que abasta La Cala, el bulevard i les urbanitzacions. En tots dos casos reforçarem el servei de neteja, tant en personal com en maquinària amb l’objectiu de tindre més presència al carrer, amb més freqüència i equipament més avançat”.
En la zona de la Cala, bulevard i urbanitzacions el servei de neteja serà assumit per una empresa adjudicatària mentre que les brigades municipals exerciran aquest servei en el centre històric, partides rurals i disseminats. “Amb això pretenem que la neteja arribe a tots els racons de la localitat, amb actuacions diàries en totes les parts del terme i amb maquinària més innovadora, efectiva i respectuosa amb el medi ambient”. Entre altres mitjans mecànics s’incorpora una nova escombradora viària, una nova hidro-netejadora muntada sobre camió elèctric, un camió elèctric d’usos múltiples, una furgoneta elèctrica, una fumigadora sobre remolc i quatre unitats de carro d’escombratge. A més, en temporada alta, es reforçarà amb la incorporació d’una altra escombradora viària més i un camió amb cuba de neteja. Els equips muntaran un sistema GPS per a realitzar seguiment dels serveis prestats i d’aquesta manera millorar de manera contínua.
“En definitiva considerem que en menys d’1 mes, amb aquesta major dotació en maquinària i personal, ja estarem notant l’aplicació del nou Pla integral de Neteja en totes les parts de la localitat”, va indicar Juanfran Pérez Llorca.
POTS ESCOLTAR LES DECLARACIONS DE L’ALCALDE, JUANFRAN PÉREZ LLORCA ACÍ
Recollida d’efectes i ECOPARC FINESTRAT
D’altra banda, l’alcalde va recordar que continua en marxa el servei gratuït de recollida d’efectes, prèvia anomenada al 900 87 88 70, per a evitar l’acumulació d’efectes en les vies públiques, així com la recent posada marxa de l’Ecoparc: “Una instal·lació d’ús gratuït per a la ciutadania empadronada a Finestrat on podran depositar de manera particular fins a 80 tipus de residus diferents que normalment no es poden depositar en els contenidors habituals. En definitiva, és una manera de col·laborar entre tots per un municipi més net i més sostenible”.
(GABINET PREMSA.27.04.2023)