5 de juny, Dia Mundial del Medi Ambient a Finestrat

Segueixen els treballs de conservació de l’Església parroquial de Finestrat amb la rehabilitació de la coberta i la cúpula
04/06/2021
Finestrat reprén la coeducació a les aules amb els tallers “Sí diferents, però no desiguals”
07/06/2021

🌳🌿5 DE JUNY, DIA MUNDIAL DEL MEDI AMBIENT 🌳🌿🌳

Recordeu que al setembre vam posar en marxa el nostre primer CENTRE DE COMPOSTATGE amb suport de Diputació d’Alacant?

Perquè en el Dia Mundial del Medi Ambient us comptem que hem aconseguit els nostres primers sacs de compostos.

Un procés circular que us vam mostrar en imatges:

1⃣  Posada en marxa del Centre de Compostatge en La Foia (setembre 2020).

2⃣  Depositem en un contenidor marró la matèria orgànica que sobra del menjador en el col·le Puig Campana.

3⃣ Ho portem al centre de compostatge on passa pel calaix 1, calaix 2 i calaix 3, amb el seu degut temps de degradació, maduració, mescla i seguiment per part de les nostres brigades municipals.

4⃣ Resultat: ABONAMENT d’alta qualitat, sense productes químics, que entreguem al col·le per a fertilitzar els seus horts.

🌏Així tanquem el cercle: el que des del col·le ens donen com a residu orgànic li ho retornem en COMPOST.

➡El regidor de Medi Ambient, David Alarcón va fer hui lliurament d’aquests primers quilos de compostos a l’equip directiu del CEIP Puig Campana, Roberto Francés (Cap d’Estudis) i Irene Domínguez (Secretària). “Per a pròximes dates ja hem consensuat aquest procediment amb el CEIP Balcó de Finestrat”, va anunciar l’edil, “perquè és un dels exemples de sostenibilitat més visuals i pràctics per als escolars. I quan estiga més avançada la immunització entre tota la població, la nostra idea és organitzar jornades d’educació ambiental perquè els xiquets/es puguen veure i participar en el mateix procés de creació del compost”.

El centre de compostatge de Finestrat està compost per diversos mòduls de compostatge, espai d’emmagatzematge del compost i material estructurant. Compta amb dues línies de tractament i, en cadascuna, es pot gestionar al dia fins a 18 quilos de FORS (Fracció Orgànica Recollida Selectivament). A més, des de Diputació han dotat al consistori amb les eines i el material necessari per a la gestió i control del procés (termòmetres, bàscules, pales, etc.) i per a recollir els residus orgànics.

Els beneficis mediambientals d’aquest sistema són múltiples perquè proporciona un compost de qualitat per a les plantes, millora la salut del sòl de manera natural sense compostos químics i també permet la gestió de part dels residus de la poda generats en el propi municipi en incloure’ls en aquest procés de reciclatge.

En definitiva, el principal missatge que es trasllada amb aquesta instal·lació és la importància de reciclar, reutilitzar, recuperar i retornar a la naturalesa la riquesa que ens aporta.