Prop de 200 escolars de Primària participen en el projecte “Treballem les emocions a l’aula” als col·les de Finestrat
LA INICIATIVA DE LA REGIDORIA DE JOVENTUT PER A FER COSTAT A ESCOLARS, ADOLESCENTS I FAMÍLIES TANCA EL SEU CICLE AQUEST DIVENDRES AMB L’ÚLTIM “RÁCO DE MARES I PARES” DEDICAT A LGTB
Aquesta setmana acaba la iniciativa de la Regidoria de Joventut de Finestrat dirigida a treballar les emocions amb els escolars, amb els preadolescents i també amb les famílies. D’una banda, hui ha tingut lloc en el CEIP Puig Campana l’última jornada del projecte “Treballem les emocions a l’aula”, dirigit a menors de 8 a 12 anys que cursen 4t, 5é i 6é de Primària, també en el CEIP “Balcó de Finestrat”. Al mateix temps, aquest divendres acaba el “Racó de Mares i Pares”, una proposta també de Joventut per a treballar directament amb les famílies la comunicació i la gestió de situacions complicades en l’adolescència com l’ús i abús de les xarxes socials, l’assetjament escolar, els trastorns alimentaris, l’ansietat, la depressió o el tema d’aquesta última sessió: la diversitat afectiu-sexual i de gènere i contra la LGTBI-fòbia.
L’alcalde, Juanfran Pérez Llorca i la regidora de Joventut, Nati Algado van visitar el CEIP Puig Campana per a acomiadar aquest projecte d’educació en prevenció que ha tingut com a protagonistes als menors i a les seues famílies. “Des de les direccions dels propis centres ens van traslladar la importància de treballar les emocions amb els més joves, sobretot després d’un període tan complicat com hem passat amb la pandèmia i els confinaments. Vam recollir aqueix guant i ens vam posar a treballar dins de l’àmbit escolar, és a dir, en el propi espai dels menors i també fora del col·legi amb els pares i mares, al Racó que hem celebrat un divendres al mes en nostre Centre Juvenil. Amb tot això, estem intentant ajudar els menors a abordar diferents qüestions tan significatives per al seu present i per a la seua etapa futura adulta com és identificar les seues emocions, com se senten, reforçar la seua autoestima, ajudar-los en el procés de presa de decisions i també previndre addiccions que poden posar en risc el seu benestar i la seua salut”, va informar la regidora de Joventut, Nati Algado.
POTS ESCOLTAR LES DECLARACIONS DE LA REGIDORA, NATI ALGADO, ACÍ
Les sessions de “Treballem les emocions a l’aula” van arrancar al febrer en els dos centres educatius, “Puig Campana” i “Balcó de Finestrat”, on es calcula que han participat un total de 200 escolars. Entre els objectius està enfortir les emocions, potenciar la comunicació entre els pares i mares i els seus fills i filles, fomentar la participació de les famílies per a promoure un estil de vida saludable, previndre problemes de salut derivats de mals hàbits durant la infantesa que repercutisquen en l’adolescència i també promoure la igualtat de la salut en els xiquets i xiquetes.
El programa “Treballem les emocions al col·le” segueix la mateixa línia que el “Racó de Mares i Pares” que va començar al desembre, també promogut des de la Regidoria de Joventut i que finalitza aquest divendres, 10 de juny, al Centre Juvenil. L’última sessió, tractarà la diversitat afectiu-sexual i de gènere i contra la LGTBI-fòbia, “coincidint amb la commemoració aquest mes del Dia Internacional de l’Orgull LGBT, el pròxim dia 28”, va indicar l’edil. “En definitiva, es tracta de donar resposta a totes aquestes necessitats que ens arriben tant des de la direcció dels col·legis com de les pròpies famílies en el Racó de Pares i Mares. D’aquesta manera, entre tots, volem previndre conductes que puguen desencadenar problemes més greus de salut i benestar emocional durant l’etapa adolescent i adulta”, va concloure l’edil.