21 alumnes comencen a Finestrat les pràctiques del curs de Carnisseria i Pescateria

Activitats esportives a l’aire lliure a la Cala de Finestrat i a l’àrea poliesportiva de la Foia
21/04/2021
Fins a aquest dissabte es pot visitar en el Centre Juvenil Finestrat l’exposició EXILI IL·LUSTRAT de l’IVAJ
22/04/2021

L’ALCALDE VA VISITAR LA CUINA MUNICIPAL CEDIDA A CREU ROJA PER A CELEBRAR AQUESTA FORMACIÓ EN OFICIS ESPECIALMENT DEMANDATS PER LES MARQUES DEL BULEVARD DE FINESTRAT

Comencen en la cuina municipal les pràctiques formatives del Curs de Carnisseria i Pescateria que organitza Creu Roja Espanyola amb la col·laboració de l’Ajuntament de Finestrat. L’alcalde, Juanfran Pérez Llorca, va visitar aquest matí la instal·lació per a donar la benvinguda als assistents al costat del Primer Tinent d’Alcalde, Víctor Darío Llinares, l’edil de Formació, Donna Rebecca Plummer, la presidenta de Creu Roja Benidorm, Mara Martínez i la Tècnica d’Ocupació en Creu Roja, Emi Romero.

En paraules de l’alcalde, Juanfran Pérez Llorca, “hui hem assistit a la fase pràctica del curs que s’està celebrant en la cuina municipal de Finestrat. Són 21 alumnes que es formaran en l’ofici de carnissers i pescaters, un de les ocupacions que més demanden les marques comercials del nostre Bulevard Comercial. I el que vol l’Ajuntament, de la mà de Creu Roja, és formar a les persones perquè puguen trobar un lloc de treball, sobretot amb la mirada posada en la pròxima temporada estival”. En aquesta visita, l’alcalde va recordar l’alt percentatge d’ocupabilitat d’aquests cursos “perquè en edicions anteriors a la pandèmia van arribar a aconseguir una ocupació el 80% dels assistents”.

POTS ESCOLTAR LES DECLARACIONS DE L’ALCALDE, JUANFRAN PÉREZ LLORCA, ACÍ

El curs està compost de 130 hores de teoria i 60 hores de pràctiques en superfícies comercials de la zona. Entre els continguts que adquiriran està el maneig de matèria primera, tant de carns com peixos, manipulació, cort, filetejat, ús de EPIs, al·lergògens, prevenció de riscos laborals, a més de competències digitals i igualtat de gènere. La formació s’està desenvolupant en grups de 7 persones per a complir les restriccions que estableixen les autoritats sanitàries enfront del COVID-19. I està cofinançat pel Fons Social Europeu i el POISES (Programa Operatiu d’Inclusió Social i Economia Social) del Ministeri de Treball i Economia Social.

En aquesta visita la primera autoritat local va aprofitar per a agrair públicament a Creu Roja que compten amb Finestrat per a celebrar aquests cursos “i també per la magnífica labor que han fet sempre i que estan fent en aquests anys de pandèmia. El seu esforç, el seu treball, el seu sacrifici altruista que fan des de Benidorm per a moltes persones de tota la comarca”.

GABINET DE PREMSA (21.04.2021)