Finestrat llança el seu calendari d’esdeveniments gastronòmics per a 2019 amb novetats com la cuina italiana i la cuina més tradicional

La Regidoria de Joventut de Finestrat llança un taller titulat “Buscant el sucre”
12/03/2019
La Regidoria de Joventut organitza un curs d’iniciació al Photoshop en el nou Centre Juvenil de Finestrat
13/03/2019

finestrat

Des de la Regidoria de Turisme de l’Ajuntament de Finestrat han llançat el calendari d’esdeveniments gastronòmics per a 2019. Aquesta planificació es manté fidel a algunes de les jornades del passat any com el “Mercat Gastronòmic i Tradicional” (13 i 14 d’abril), la Ruta de Tapes de la Fira d’Abril (4 i 5 de maig) i les Jornades Gastronòmiques “Terra i Mar” que, en aquest 2019, canvien de data i se celebraran al juny (del 8 al 16). Entre les novetats i atenent les peticions dels propis restauradors hi haurà jornades dedicades a la cuina italiana (setembre) i també a la cuina més tradicional (del 16 al 24 de novembre). Una altra innovació seran els microesdeveniments que se celebraran pràcticament tots els mesos de l’any, comprenent la diversitat de l’oferta d’establiments de Finestrat, tant en el nucli històric com en la Cala i en la zona del Bulevard. Aquestes accions gastronòmiques es promocionaran a través de l’App i les xarxes socials de Gastroeventos, plataforma de comunicació amb més de 5.000 usuaris en tota la Marina Baixa.

En paraules de l’alcalde i titular de l’àrea de Turisme, Juan Francisco Pérez, “des de Finestrat tornem a apostar per la gastronomia com a atractiu turístic per a promoure les visites a la nostra localitat. Per això, ja tenim preparat el calendari d’esdeveniments per a 2019, confeccionat en consens amb el sector de restauració del nostre municipi. Enguany ens mantenim fidels a esdeveniments consolidats com el Mercat Gastronòmic i Tradicional amb plats típics de la nostra gastronomia, així com la Ruta de Tapes que celebrem en la Cala amb motiu de la Fira d’Abril. Quant a les novetats, seguint les recomanacions dels propis restauradors, tindrem jornades dedicades a la cuina de tota la vida, plats de cullera típics de la comarca i, per primera vegada, hi haurà també esdeveniments de cuina italiana. També intentarem que tots els mesos hi haja alguna activitat relacionada amb la gastronomia i, per descomptat, que tinguen cabuda totes les propostes del sector de restauració. En definitiva, la qual cosa intentem és sumar esforços, anar de la mà del sector privat, recolzar l’empresariat i trencar amb el turisme estacional d’estiu en afegir al·licients com la gastronomia. D’esta manera, Finestrat continuarà sent un dels municipis més visitats de tota la província d’Alacant”.

Com funciona l’App Gastroeventos

Per a estar puntualment informat sobre aquest calendari les persones interessades poden descarregar en el seu telèfon mòbil l’App Gastroeventos on es publiquen els esdeveniments gastronòmics de Finestrat, les dades i fotografies de cada restaurant, bars o cafeteries que formen part d’aquest projecte. “L’objectiu d’aquesta ferramenta és que la ciutadania ja no de la comarca, sinó de tota la província, tinga informació contínua i diària de les possibilitats gastronòmiques que poden trobar a Finestrat. D’esta manera, els donem una excusa més per a vindre a la nostra localitat on, tal com resa el seu lema, ho tens tot”, va concloure l’alcalde.

“Finestrat gastronòmic” en II “Alacant Gastronòmica”

L’oferta gastronòmica de Finestrat va estar present en el certamen “Alacant Gastronòmica” que es va celebrar en IFA (Institució Firal Alacantina) al febrer. Fins allí va arribar el calendari d’esdeveniments gastronòmics programats per a 2019 i l’àmplia oferta de restauració que existeix en la localitat, tant en el nucli històric com en la Cala i en la zona del Bulevard.

Finalment, des de la Regidoria de Turisme van informar que la possibilitat de sumar-se al projecte gastronòmic de Finestrat per a 2019 segueix oberta per a totes les empreses interessades. Per a això, poden contactar enviant un correu a turisme@finestrat.org o bé telefonant al 648 653 219.

(GABINET DE PREMSA.12.3.2019)