Finestrat actualitza el seu patrimoni municipal amb un valor estimat pròxim als 192 milions €

La Regidoria de Joventut de Finestrat programa per a aquest cap de setmana una Gamer Weekend, un taller de sexualitat i una Escape Room
06/05/2019
Èxit de participació en la Fira d’Abril de Finestrat
07/05/2019

Finestrat - nature suites landscape hotel centro BTT de bicicletas de montaña

L’AJUNTAMENT TAMBÉ VA APROVAR AHIR PER UNANIMITAT L’AMORTITZACIÓ DEL SEU DEUTE EN 1’2 MILIONS €

En la sessió plenària d’ahir es va aprovar l’actualització del patrimoni de l’Ajuntament de Finestrat que està valorat en 191.828.911 €. El document arreplega, entre altres propietats i béns, 212 finques rústiques, 118 camins i vies rurals, 124 solars, 31 vehicles del parc mòbil, equips informàtics, mobiliari i també edificis públics que estaven tancats a la ciutadania i hui s’han posat al seu ús i servei.

L’alcalde, Juan Francisco Pérez, va valorar aquesta actualització del patrimoni municipal, valorada en prop de 192 milions €. “És una quantitat molt significativa tenint en compte que tenim una població de 8.000 habitants, la qual cosa es tradueix en una renda superior a 25.000€ per habitant”. Aquesta exhaustiva actualització s’ha realitzat des del departament municipal de Patrimoni en col·laboració amb l’empresa Innovalia Assessores i, segons el primer edil, “reflectix la nostra aposta per mantindre patrimoni, adaptar-ho a les necessitats dels ciutadans i, al mateix temps, modernitzar zones de recreació, parcs o edificis públics que estaven tancats i hui els hem posat a disposició de la ciutadania. És el cas de la piscina municipal que hem reformat de manera integral i també el Centre Juvenil, ubicat en l’antic cinema”.

Aquest inventari també arreplega parcel·les i solars de l’administració que són alienables en zones com el Bulevard comercial. “Allí intentarem vendre parcel·les per a destinar aqueixa inversió a fins socials. També estem a punt de firmar un conveni amb l’Associació Dones amb Veu Marina Baixa per a cedir-los parcel·les de la Cala destinades a la construcció de vivendes per a dones víctimes de violència masclista i en risc d’exclusió social”.

Amortització de deute
D’altra banda, en la sessió plenària d’ahir es va aprovar per unanimitat una modificació de crèdit per a realitzar l’amortització anticipada del deute municipal en 1’2 milions €. D’aquesta manera, el deute baixa 7.208.184’91€ en passar de 20.219.116’63€ en 2015 a 13.010.931’72€ en 2019. Quant al romanent de tresoreria, passa de 93.546’86€ al tancament de 2014 a 5’5 milions al desembre 2018.

(GABINET DE PREMSA: 30.04.19)